Naszą pierwszą inspiracją była Yamaha CP-70, pierwszy i najpopularniejszy przenośny fortepian elektryczny. CP-70 został zaprojektowany dla muzyków koncertowych w latach 70., wykorzystując elektryczne wzmocnienie za pomocą przetworników piezoelektrycznych dla każdej struny, podobnych do tych w gitarze. To podejście umożliwiło znacznie mniejszą, modułową konstrukcję, idealną dla podróżującego muzyka. Był to, zasadniczo, 140-kilogramowy fortepian gotowy do podłączenia. CP-70 pojawił się na rynku w połowie lat 70., spotykając się z ciepłym przyjęciem i rosnącą popularnością przez ponad dekadę, dopóki nie został wycofany z produkcji, wraz z bliźniaczymi modelami CP-60 i CP-80, w obliczu nadejścia fortepianów cyfrowych. Najsłynniejszym użytkownikiem był Peter Gabriel, CP-70 był ulubionym instrumentem wielu legendarnych muzyków popowych i progresywnych rockmanów, takich jak Stevie Wonder, Keith Emerson, Paul Jones z Led Zeppelin, Boston, Journey, Asia i Genesis.
Z pewnością najbardziej szczegółowy i najwszechstronniejszy elektryczny fortepian kiedykolwiek zaprojektowany, EGP dysponuje pięcioma kanałami audio – elektrycznym, lewym i prawym kanałem oraz środkowym i bocznym, 10 preparacjami, niezależnym ekwalizerem, efektami i dynamiką dla sygnałów elektrycznych i akustycznych i ponad setką profesjonalnie przygotowanych ustawień. Ekspresyjny i dalece konfigurowalny instrument, EGP oferuje idealne obrazowanie i zakres dźwiękowy daleko wykraczający poza jakikolwiek elektryczny fortepian, z jakim mogłeś się spotkać.
EGP jest tak naprawdę kompletnym studiem fortepianowym w zasięgu Twoich rąk.
Z ogromną troską przechwyciliśmy brzmienie CP-70, w najbardziej kompletny i szczegółowy sposób, uzyskując w efekcie bibliotekę ponad 10 000 sampli. Każdy z pięciu oddzielnych kanałów został nagrany, również wyjście elektryczne i brzmienie akustyczne nagrane w konfiguracji lewy/prawy i środek/boki. Czysty sygnał elektryczny CP-70 został przechwycony z użyciem direct boksa Klasy A z kablem Vovox i konwertera Prism, aby zagwarantować najwyższą czystość i ostrość. Dźwięk akustyczny został nagrany stereofoniczną parą zmodyfikowanych mikrofonów Brüel & Kjær w konwencjonalnej konfiguracji lewy/prawy kanał, zaś mikrofon Neumann U67 i mikrofon wstęgowy Royera – w konfiguracji środek/boki. Regulacja poziomu i wyciszanie możliwe jest dla każdego mikrofonu i każdej grupy mikrofonów. Możesz przejść z akustycznego sygnału mono do pięciokanałowego miksu, z łatwością regulując szerokość i balans, dopasowując je idealnie do swojego miksu. Niezależne efekty i dynamika amplitudy zarówno dla sygnału akustycznego jak i elektrycznego, dają niezrównaną możliwość kształtowania brzmienia. Dodaj odrobinę pogłosu do sekcji akustycznej, trochę przesteru, chorusu i dłuższego narastania do sygnału elektrycznego, wyreguluj oba do smaku. W prosty sposób wybierz dźwięk lub spędź godziny eksplorując możliwości.
Poza różnymi opcjami sygnału, dodaliśmy 10 unikalnych preparacji, takich jak klasyczna, miotełki, smyczek, EBow, palce, kostka, pałeczki i inne. Każda preparacja została przygotowana z największym naciskiem na szczegóły, nagraliśmy różne sample dla tego samego klawisza, sample puszczania klawiszy, rezonans „sympatyczny” (współbrzmienia strun przy wciśniętych klawiszach) i odgłosy pedałów, aby uzyskać prawdziwie ekspresyjne doświadczenie gry na fortepianie. Załaduj preparację Pick (kostka), włącz funkcję Wheel Strum i graj na fortepianie jak na gitarze, lub wypróbuj preparację Bow (smyczek) z odrobiną Sparkverb™—możliwości zapierają dech. EGP, jako znakomite narzędzie do komponowania muzyki filmowej, eksperymentalnej i do projektowania dźwięku, pozwala na osiągnięcie wszystkiego, od rozległych przestrzeni dźwiękowych po melodyjną perkusję.
Niesamowita jakość dźwięku i elegancki interfejs użytkownika to tylko początek. „Pod maską” EGP znajdziesz zaawansowany silnik Engine XT™. Efekt ponad 10 lat pracy, Engine XT wyposażony jest teraz w zaawansowany system kompresji pracujący w czasie rzeczywistym, gwarantujący ponad siedmiokrotnie krótszy czas ładowania i przeciętnie 70-procentową redukcję rozmiaru plików. To przekłada się za radykalne ulepszenie procesu twórczego i pozwala na upchnięcie ponad 20 gigabajtów sampli w zaledwie 4,7-gigabajtowym archiwum.
Kreatywne narzędzie zdolne do wszystkiego, od klasycznego brzmienia fortepianu po nastrojową atmosferę. EGP definiuje na nowo pojęcie “elektryczny fortepian”. Obojętnie czy jesteś ambitnym wykonawcą, producentem, kompozytorem czy inżynierem dźwięku, EGP jest potężnym narzędziem w Twoim dźwiękowym arsenale.
EGP dysponuje teraz ulepszonym modelem licencjonowania, który umożliwia autoryzację na trzech urządzeniach jednocześnie
lub dowolną kombinację komputerów i kluczy iLok.
*Yamaha, CP-60, CP-70 i CP-80 są znakami handlowymi należącymi do ich właścicieli, którzy nie są w żaden sposób związani, nie wspierają ani nie sponsorują tej strony lub żadnej innej naszej strony. Nie należy mylić UVI z tymi markami.
Wielkość : 4.7 GB (bezstratna kompresja FLAC, w WAV-ach wychodziło 16 GB
Kolekcja : hybrydowy fortepian elektryczny
Zawartość : 1 instrument, 104 ustawień, ponad 10 000 sampli
Częstotliwość próbkowania : 44.1 kHz, nagrane w 96 kHz
EGP User Guide (2.4 MB)
UVI Workstation User Guide (7.1 MB)
Formaty pracy
Falcon: Audio Units, AAX, VST, aplikacja niezależna
UVI Workstation: Audio Units, RTAS, AAX, VST, aplikacja niezależna
Sparkverb oraz Relayer: Audio Units, AAX, VST
Systemy operacyjne
Mac OS X 10.7 i wyższe (32 oraz 64-bit) - (wsparcie dla OS X 10.11 El Capitan)
Windows 7 i wyższe (32 oraz 64-bit) – (wsparcie dla Windows 10)
Uwaga: Falcon pracuje jedynie w 64-bitach
Wymagania
Twardy dysk: rekomendowany dysk 7200 rpm lub Solid State Drive (SSD)
Pamięć: 4GB RAM (rekomendowane 8GB)
Wolne konto iLok – klucz sprzętowy iLok nie jest konieczny, jedynie wolne konto
Połączenie Internetowe do aktywacji licencji
Oprogramowanie Falcon lub UVI Workstation w celu skorzystania z bibliotek dźwieków
Testowane i certyfikowane programy DAW
Digital Performer 8+, Pro Tools 11+, Logic 9+, Cubase 7+, Nuendo 6+, Ableton Live 8+, Studio One 2, Garage Band 6, Maschine 1 i 2, Tracktion 4+, Vienna Ensemble 5, Reaper 4, Sonar X3, Main Stage 3, MuLab 5.5+