Oto UltraMini 1.5, z ponad 200 nowymi patchami, zdecydowanie poprawionym trybem low-CPU i autoryzacją przypisaną do komputera.
Dwa legendarne analogowe syntezatory z cyfrową wygodą obsługi—teraz mniejsze, wścieklejsze i łatwiejsze w użyciu niż kiedykolwiek!
Jest coś sugestywnego i tajemniczego w pierwszym razie. Zwykli ludzie pamiętają pierwsze zwierzątko, pierwszą miłość i pierwszy pocałunek. Ale nie my. Dla nas, to ulotne ciepłe uczucie kojarzy się z pierwszym analogowym syntezatorem. To coś ponadczasowego. Częściowo wynika to z roli tego instrumentu w historii, jako pierwszego taniego i dostępnego analogowego syntezatora. Częściowo to muzyczne brzemię, które rezonuje przez czterdzieści lat muzyki. Obojętnie, jakie kryterium przyjmiemy, możemy to podsumować, twierdząc, że ten instrument wywarł na nas nieodwracalne wrażenie – i nie tylko na nas.
Ten syntezator, ujrzawszy światło dzienne w 1971 roku, był produkowany z niewieloma zmianami przez ponad 10 lat. Uznany za jeden z najpopularniejszych syntezatorów w historii, nie ma wątpliwości, że był to instrument płodny, zostawiający za sobą ogromny ślad. Zmienił podejście do tego typu instrumentów i wpłynął na kształt syntezatorów do dziś. Dzięki uderzającej równowadze między prostotą a zakresem muzycznym, był to jeden z pierwszych prawdziwie przyjaznych dla nowicjuszy systemów, czynnik, który zdecydowanie wpłynął na sukces tego instrumentu i który spowodował, że jest to doskonałe narzędzie do nauki podstaw syntezy subtraktywnej.
Jak to bywa z pierwszym razem, ten wiele nas nauczył. Wykształcił wrażliwość na intuicyjny design i wagę doskonałego brzmienia bez względu na formę. Tak naprawdę, o tym właśnie rozmawialiśmy już na etapie projektu. Wiedzieliśmy, że jeśli mamy stworzyć ten instrument, musimy nie tylko uzyskać doskonałe brzmienie, ale i taką samą równowagę między prostotą, a muzycznym efektem – zaskakująco trudne zadanie. W miarę upływu czasu nasza wizja krystalizowała się; projekt był ambitny, ale dla nas wszystkich było jasne, że musimy ten projekt zrealizować.
Jedną z naszych specjalności jest tworzenie instrumentów hybrydowych. Hybrydowe instrumenty dają najlepsze „z obu światów”. Wysokiej jakości obwiednie bazowane na samplach, wytworzone przez prawdziwe układy w prawdziwych maszynach, nadają instrumentowi czyste brzmienie już na samym początku. Następnie, wiernie modelowane filtry i efekty są nakładane, by kształtować i kontrolować dźwięk, zużywają cenne zasoby procesora tylko gdy jest to niezbędne. Aby takie podejście działało konieczne jest zbudowanie ogromnej biblioteki dźwięków i połączenie jest z zaawansowanym silnikiem DSP. To jest dokładnie to, co zrobiliśmy z UltraMini przez setki roboczogodzin drobiazgowego multi-samplowania i dzięki uznanemu UVI Engine™.
Zaczęliśmy od pięknego modelu z 1971 r., samplując każdy dźwięk każdego oscylatora w każdej tonacji – i zrobiliśmy to wielokrotnie dla każdego z ustawień przesteru. UltraMini ocieka tłustym, bystrym analogowym brzmieniem wytwarzanym przez taką samą konfigurację trzech oscylatorów. Ale nie poprzestaliśmy na tym. W 2002 roku król monofonicznych syntezatorów doczekał się następcy; ta wersja miała swój własny dziki charakter i uznaliśmy, że najlepszym Ultra Mini są…. dwa Ultra Mini. Wzięliśmy więc model z 2011 roku i przeprowadziliśmy na nim taką samą wszechstronną sesję, tworząc identyczną bazę sampli.
UltraMini zawiera zatem dwa niezależne instrumenty z wymiennymi “skórkami” interfejsu, co pozwala na wybór między klasycznym wyglądem a nowoczesnym, drapieżnym „lookiem”.
Oscylatory to tylko połowa sukcesu – a co z filtrami?
Nie martwe się, zadbaliśmy i o to. Dołączyliśmy nie jeden, lecz dwa agresywne, wzorowane na analogowych filtry Xpander, dając Ci niespotykaną kontrolę i brzmienie tak słodkie, że przysiągłbyś, że jest analogowe.
Dodatkowe funkcje to między innymi amplitudę i filtry, nieograniczona polifonia, mono retrigger, amplituda dla każdego oscylatora, stereo, kontrola koloru i przesteru, wbudowany bit crusher, phaser, delay, limiter oraz nasz zaawansowany pogłos algorytmiczny - SparkVerb, wbudowany phraser i arpeggiator przypisywalny do oscylatora, modulacje kroków i obwiedni LFO,a wreszcie ogromna biblioteka ekspercko przygotowanych ustawień do zbadania.
UltraMini został zaprojektowany, by zapewnić Ci bogate, autentyczne brzmienie i natychmiastowe doświadczenie. Elegancki interfejs graficzny zawiera kontrolki ułożone w wydajny i intuicyjny sposób, przywołujące wrażenie obcowania z prawdziwym syntezatorem analogowym.
Obojętnie czy jesteś miłośnikiem analogów czy chcesz jedynie dodać tego muzycznego giganta do swojego studia, UltraMini nie rozczaruje Cię. Napakowany ustawieniami, łatwy do modyfikowania hołd złożony przedstawicielowi syntezatorów analogowych – teraz dostępny w niesamowitej cenie.
UltraMini dysponuje teraz ulepszonym modelem licencjonowania, który umożliwia autoryzację na trzech urządzeniach jednocześnie
lub dowolną kombinację komputerów i kluczy iLok.
* Wszystkie znaki handlowe należą do ich właścicieli. UVI nie jest związane ani wspierane przez żadną z firm tutaj wspomnianych.
Wielkość : biblioteka 1.8 GB
Kolekcja : 2 instrumenty dające niespotykany dostęp do autentycznego klasycznego brzmienia analogowego
Zawartość : 422 ustawienia, 6244 sample
Częstotliwość próbkowania : 44.1 kHz, nagrane w 96 kHz.
UltraMini User Guide (2.9 MB)
UVI Workstation User Guide (7.1 MB)
Formaty pracy
Falcon: Audio Units, AAX, VST, aplikacja niezależna
UVI Workstation: Audio Units, RTAS, AAX, VST, aplikacja niezależna
Sparkverb oraz Relayer: Audio Units, AAX, VST
Systemy operacyjne
Mac OS X 10.7 i wyższe (32 oraz 64-bit) - (wsparcie dla OS X 10.11 El Capitan)
Windows 7 i wyższe (32 oraz 64-bit) – (wsparcie dla Windows 10)
Uwaga: Falcon pracuje jedynie w 64-bitach
Wymagania
Twardy dysk: rekomendowany dysk 7200 rpm lub Solid State Drive (SSD)
Pamięć: 4GB RAM (rekomendowane 8GB)
Wolne konto iLok – klucz sprzętowy iLok nie jest konieczny, jedynie wolne konto
Połączenie Internetowe do aktywacji licencji
Oprogramowanie Falcon lub UVI Workstation w celu skorzystania z bibliotek dźwieków
Testowane i certyfikowane programy DAW
Digital Performer 8+, Pro Tools 11+, Logic 9+, Cubase 7+, Nuendo 6+, Ableton Live 8+, Studio One 2, Garage Band 6, Maschine 1 i 2, Tracktion 4+, Vienna Ensemble 5, Reaper 4, Sonar X3, Main Stage 3, MuLab 5.5+