Instrument do modelowania perkusji Drumaxx daje Ci kontrolę nad ponad szesnastoma padami z fizycznym modelowaniem, które mogą zostać przekierowane do niezależnych wyjść w celu zewnętrznego procesowania.
Super, ale co Cię to obchodzi, skoro w internecie można znaleźć tony sampli bębnów?
Dwa słowa: ekspresyjna kontrola.
Gdy dźwięk bębna zostanie nagrany, opcje wykonania i modulacji ograniczają się do filtrowania, głośności i podobnych, jednowymiarowych efektów.
Kiedy pojedynczy sampel bębna odtwarzany jest szybko w trakcie tremolo, występuje znany efekt “karabinu maszynowego”, który brzmi mechanicznie. Multi-samplowane, wielowarstwowe bębny mogą zapobiec temu efektowi, ale wymagają bibliotek o objętości sięgającej gigabajtów! Zresztą nawet wtedy jesteś ograniczony do tych dźwięków, które pierwotnie zostały nagrane.
Drumaxx nie działa w oparciu o sample ani nawet powszechnie stosowane techniki “syntezy”, w których miksowane są oscylatory, a rezultat jest zawsze „elektroniczny”.
Drumaxx wykorzystuje algorytmy modelujące do stworzenia bębnów, hi-hatów, werbli, dźwięków realistycznych jak i elektronicznych. A co z tradycyjną piętą achillesową syntezy, talerzami? Drummax potrafi tworzyć też talerze i inne metalowe instrumenty perkusyjne.
Sercem Drumaxx jest model, w którym wibrująca membrana przedstawiona jest jako siatka przecinających się punktów. Każdemu punktowi nadawane są fizyczne własności, takie jak masa, bezwładność, sztywność, tłumienie i inne. Dla muzyków oznacza to, że Drumaxx daje kontrolę nad wieloma parametrami, takimi jak materiał, grubość, naprężenie i kształt. Co ważniejsze, parametry mogą być modulowane w czasie rzeczywistym, jako pochodna siły uderzenia klawisza (pada) lub pod wpływem zewnętrznych kontrolek. Sam bęben też może podlegać regulacji, włączając materiał, wielkość, wibracje i kształt. Wszystko to daje wielowymiarowy wybór, istny Matrix zmiennych dający nieskończone możliwości.
PC:
Mac: