» Zawiera 6 unikalnych instrumentów
» Szczegółowo zsamplowane rzadkie organy pochodzące z lat 50. (ponad 20 tysięcy sampli)
» Unikalne interfejsy zachowują charakter oryginalnego sprzętu
» Wszechstronny multi-efektowy panel pedałowy
» Nowa emulacja głośnika wibrującego
Retro Organ Suite oferuje w surowy i osobisty sposób dźwięki, które składają się na prawie stuletnie dziedzictwo organów elektrycznych. Występujące na całym świecie, o początkach we wczesnym XX w., kiedy to mała grupka wyspecjalizowanych producentów zaprojektowała i zaczęła sprzedawać te eleganckie instrumenty jako tańsze odpowiedniki organów piszczałkowych do kościołów, świątyń i pałaców ówczesnej elity społecznej. Trafiając potem do zespołów jazzowych, organy zyskały popularność w wielu gatunkach muzyki nowoczesnej od połowy XX w. Pod koniec lat 70., w wyniku szybkiego postępu technologicznego i zmiany gustów, ich popularność i obecność na rynku dramatycznie zmalała. Od tej pory pojawiała się cyfrowa emulacja tych instrumentów, ale ich namacalne piękno, dźwięk ich mechanizmów odzianych w drewno i osobliwych wzmacniaczy w dużym stopniu przeminęły, zamrożone w czasie na starych nagraniach muzycznych.
Tworząc Retro Organ Suite postawiliśmy sobie za cel przedstawienie i jednocześnie zachowanie oryginalnego dźwięku i majestatu tego dziedzictwa w sposób bez kompromisów, oferując sześć unikalnych instrumentów demonstrujących to, co naszym zdaniem, było w nich najlepsze. Zaczynając od instrumentów przywróconych do stanu fabrycznego, zarejestrowaliśmy obszerne zestawy sampli, starając się precyzyjnie udokumentować zakres tonalny i naturalny charakter muzyczny każdego instrumentu. Nagrań dokonaliśmy z użyciem oryginalnych głośników, głośnika wirującego, z vibrato, przez D.I. Boksy i szereg rozmaitych staroświeckich wzmacniaczy gitarowych. Zastosowaliśmy najwyżej klasy mikrofony i uznane przedwzmacniacze, razem ze specjalnym doborem procesorów, aby zachować najwyższy poziom klarowności i dokładności. Ta ogromna baza sampli gwarantuje szeroki wybór opcji tonalnych, poza wiernym odwzorowaniem typowych zestawów nagraniowych używanych dekady temu.
Połączenie tych bibliotek z silnikiem UVI Engine™ owocuje powstaniem instrumentów hybrydowych, oferujących zarówno oryginalne, nienaruszone brzmienia prawdziwego sprzętu jak i zaawansowane możliwości obróbki współczesnych cyfrowych stacji roboczych. Dźwięki mogą być modyfikowane, od subtelnych zmian, po ekstremalne efekty; utwórz swoje idealne organy, opracuj druzgocącą linię melodyczną z włoskiego combo z lat 60., albo zadumany pad na Hammondzie z lat 50. Ogromny wybór sampli zawartych w instrumentach UVI może być efektem końcowym albo punktem wyjścia. Retro Organ Suite dodaje też nową emulację głośnika wirującego, o DSP dopasowanym do charakterystyki oryginalnego urządzenia.
Retro Organ Suite w pełni odzwierciedla duszę tych instrumentów, z pięknymi detalami, i stanowi platformę przenoszącą je w XXI wiek.
HAMMER B
Król
Z pewnością najsłynniejsze organy z głośnikiem wirującym kiedykolwiek wyprodukowane, Hammond B3 i głośnik Leslie z lat 50., użyte były do stworzenia instrumentu Hammer B. To proste i intuicyjne narzędzie o dwóch warstwach odwzorowujących wolne i szybkie ustawienie głośnika Leslie. Pierwowzór został zachowany w oryginalnym stanie, razem z odgłosami pedałów, daje ciepłe tony i bogate wrażenie obcowania z historią.
EX III
Elastyczny
Ten instrument, oparty na KORG-u CX-3 z 1979 r., daje poziom kontroli i wrażenia prawdziwych drawbarów. EX III wykorzystuje najnowsze innowacje w silniku UVI Engine™, takie jak nowa emulacja głośnika wirującego i oscylator tablicowy. Mnóstwo gotowych do użycia ustawień, bardzo krótkie czasy ładowania i zaawansowane możliwości edycji tworzą razem uniwersalny instrument nie bojący się ciężkiej pracy.
SUPER VX
Klasyk
Stworzony dzięki zachowanemu w idealnym stanie Vox Continental z lat 60., organów combo opartych na tranzystorach, Super VX oferuje wybór najbardziej umuzykalnionych i interesujących kombinacji drawbarów. Szeroko stosowany model, zawierający wiele znanych dźwięków. Łatwo przywołuje nostalgię ale też przenosi przestronne tony w przyszłość, dzięki rozbudowanym sekcjom Edit i FX.
RETROCORDA
Nostalgiczny
Oparty na jednych z najmniejszych organów elektrycznych, Philips Philicorda z lat 60. Użyliśmy modelu zbudowanego na lampach, tworząc ciepły, gładki dźwięk, który wydał nam się wyjątkowo zniewalający. Klarowność nagrań jest natychmiastowo odczuwalna, podobnie jak wyraźna staroświecka tonalność.
GT2500
Monstrum
Stworzony dzięki Eminent Grand Theater 2500, nasz GT2500 pokrywa szerokie terytorium muzyczne, od klasycznych smyczków (prekursor automatów smyczkowych Solina) po wielkie stosy organowe, dźwięki perkusyjne i inne. GT2500 jest pierwszym instrumentem programowym, w którym pojawiają się te brzmienia. Dokonano także dodatkowych nagrań przez wbudowane efekty, takie jak przestrzenny „Orbital”.
COMBO K
Pospolity
Instrument combo zawierający pięć organów combo (Farfisa Compact Duo, Combo Compact, Elka Classic, Phillips AG7500 i Hammond M100), stanowiących w dawnych czasach mniej kosztowne rozwiązanie. Przekonaliśmy się, że wiele fajnych i unikalnych dźwięków pochodzi z nieoczekiwanych miejsc, a Combo K nie jest pod tym względem wyjątkiem. Zróżnicowany, nieodparty wybór dźwięków, które mogą być poddane gruntownej modyfikacji.
UVI Workstation oferuje wiele korzyści, które mogą wzbogacić doświadczenie pracy z organami. Użyj tak wielu instrumentów i kontrolerów nożnych, ile chcesz, dostosuj zakres tonalny każdego instrumentu oddzielnie. Możesz, na przykład, przypisać górną partię klawiatury do solówki Super VX, a dolną partię do Hammera B, a potem dodać dźwięk z GT2500 za pomocą pedału. Konfiguracja jest prosta i intuicyjna, a wszystkie kontrolki potrafią uczyć się sygnałów MIDI.
Wielkość: 4.3 GB (kompresja bezstratna FLAC, w WAV-ach wychodziło 7 GB)
Kolekcja: organy elektryczne
Zawartość: 6 instrumentów, 278 ustawień, 20348 sampli
Częstotliwość próbkowania: 44.1 kHz, nagrane w 96 kHz
Dodatkowe informacje: instrument Hammer B obejmuje zawartość dawnego Retro Organs.
Instrukcja obsługi Retro Organ Suite (1.9 MB)
Instrukcja obsługi UVI Workstation (7.1 MB)
Formaty pracy
Falcon: Audio Units, AAX, VST, aplikacja niezależna
UVI Workstation: Audio Units, RTAS, AAX, VST, aplikacja niezależna
Sparkverb oraz Relayer: Audio Units, AAX, VST
Systemy operacyjne
Mac OS X 10.7 i wyższe (32 oraz 64-bit) - (wsparcie dla OS X 10.11 El Capitan)
Windows 7 i wyższe (32 oraz 64-bit) – (wsparcie dla Windows 10)
Uwaga: Falcon pracuje jedynie w 64-bitach
Wymagania
Twardy dysk: rekomendowany dysk 7200 rpm lub Solid State Drive (SSD)
Pamięć: 4GB RAM (rekomendowane 8GB)
Wolne konto iLok – klucz sprzętowy iLok nie jest konieczny, jedynie wolne konto
Połączenie Internetowe do aktywacji licencji
Oprogramowanie Falcon lub UVI Workstation w celu skorzystania z bibliotek dźwięków